• CHCEME DÁT NAŠIM DĚTEM PEVNÉ ZÁZEMÍ I KŘÍDLA


    Základní školA Slavkov

KONEC LEVNÝCH UČITELŮ

KONEC LEVNÝCH UČITELŮ

Vážení rodiče,

věříme, že jste si vědomi množství času a energie, kterou náš pedagogický sbor věnuje výchově a vzdělávání vašich dětí, často nad rámec našich povinností (proto jste si koneckonců naši školu vybrali, že?). Proto doufáme, že teď věnujete pár minut svého času přečtení a zamyšlení se nad následujícími řádky.

CO NÁS VEDE KE STÁVCE?

Vzdělání a výchova jsou ve vyspělém světě, do kterého se jistě chceme počítat, brány jako nezbytné pro šťastnou a prosperující společnost. Proto je poslání učitele přisuzována adekvátní vážnost. A to jak v oblasti prestiže, tak v oblasti odměňování. Je pro společnost důležitější přínos bankéře, právníka, učitele, lékaře, marketéra nebo inženýra? Těžko říct. Proč má tedy učitel mít stěží dvě třetiny platu, kterou má průměrný vysokoškolák? (V ČR je to nejméně z celé EU)! Proč má pracovat se svou třídou mimo výuku téměř zdarma? Proč nemůže mít zaplacen čas, který tráví s vašimi dětmi na školním výletě, nácvikem na besídky či spaním ve škole? Protože tu práci dělají nadšenci? A když už si celá politická reprezentace bere konečně školství jako prioritu, máme při opět nesplněných slibech sklopit uši a být rádi za „aspoň něco“? Pokud se někdo učitelské profesi věnujete naplno, rozhodně to není práce na 6 hodin denně, jak je nám někdy předhazováno. Jsou to hodiny a hodiny příprav, opravování a mimoškolních aktivit, které učitel tráví mimo vlastní výuku.

Už 16 let nám slibují 130% průměrné mzdy. V roce 2003 to bylo 105%, v roce 2010 cca 110%, dnes 111% (ve všech oborech se totiž přidává prakticky stejné procento a nůžky se tedy nezavírají).

Masivní nárůst mezd, jak slibovala vláda, se z původních 15% dostal na aktuálních 8% (další 2% nenárokových složek se k učitelům často vůbec nedostanou – historicky mnohokrát ověřená skutečnost).

To, co s vládou jeden den dohodne jako kompromis, už druhý den neplatí a chce se, ať zase ustoupíme.

Přitom se miliardy utápí v nesmyslných projektech ministerstva, jako je například inkluze či nové financování škol. Tyto změny přitom navíc často snižují kvalitu výuky pro klasické žáky! To jsou peníze, které by celý problém podfinancovaného školství spolehlivě řešily. Proto jsme se rozhodli přidat ke stávce.

Budeme rádi, když nás jakkoli podpoříte! Nebo nám aspoň držte palce. Bijeme se za budoucnost vašich dětí.